Followers

Ada apa dengan cinta?

Assalamualaikum..

Hy awak-awak yang comel-comel.. Hati ni sangat rindu nak post entry.. Jari jemari nie rindu sangat nak bertemu dengan papan kekunciku ini (ceh ! )... Banyak-banyak tajuk,,tajuk cinta juga yang menjadi pilihan..

Mengapa.?  

Ala... Fatin nak juga sesekali market buat entry pasal nie..keh..keh..keh...(eh-2..ad org buat lawak ke.?)

Oke-2..
kita start.. taknak becok-becok sangat...hehe..

Mengapa ramai yang memilih untuk bercinta (termasuk aQ ) sedangkan mereka tahu cinta ini menyakitkan.. Mula-mula memang lah indah tapi akhirnya berakhir dengan kekecewaan..

Macam ada pengalaman je...?

ye-2..
Ada tapi biasalah..
pengalaman mematangkan seseorang..

Tapi..tapi..tapi..

 Fatin nak tahu pendapat awak-awak..

Mengapa cinta ni menjadi pilihan kebanyakkan insan di dunia ini walaupun masa belum sesuai.? Adakah cinta itu membahagiakan? Tak sakitkah kalau bergayut di dahan dan tiba-tiba jatuh.?

ok.. setakat ni ,, pendapat yang Fatin tahu pasal cinta..

Cinta?

- cinta ni sangat bahagia.. Bila kita sakit,,ada yang take care.. Bila sedih,,ada yang buat kan hati kita gembira..Kalau gembira,,kita dapat berkongsi kegembiraan tu.. Kadang-kala kita sunyi keseorangan,,saat tu hadirlah insan yang tersayang memunculkan diri dan memberikan kasih sayang kepada kita.. kita juga rasa seperti diri kita di hargai.. Setiap masa ada orang ambil berat pasal kita.. bahagianya rasa...............

- cinta?? oh tidak ! Benci bila berhadapan dengan cinta.. Kalau bercinta,semuanya indah..Yang buruk pun nampak baik,,yang wangi pun bau harum..Tapi kalau dah jatuh,,barulah nak sedar.. Cinta tu menyakitkan.. selalu buat kita sedih.. kalau bergaduh,masing-masing nak menang.. Kalau seorang mengalah,,mesti ada saja benda nak dijadikan hal..Bila bercinta,,semua kata ok..bila putus,semua nak ungkit,,maki-maki dan macam-macam la.. Cinta ni buang masa.. Bukan boleh jadi bini/laki pun.. kalau dah di takdirkan tu jodoh kita,,tak payah lah susah-susah nak bercintan-cinton.. kawin dan baru bercinta.. cinta yang halal..

Macam tu ke.? lain kan pendapat di atas? tu pendapat yang Fatin dengar setakat ni.. 

Benarkan cinta itu indah dan benarkan cinta itu menyakitkan.. 

kadang-kala,,minda kita mengarahkan hati agar enggan menerima kehadiran cinta tetapi hati ini degil..tetap menerima cinta..mengapa? sebab hati kita menyayangi dan mencintai insan yang tersayang.. Tapi tak semuanya indah kerana dalam percintaan itu akan adanya dugaan yang melanda dalam perhubungan tetapi sejauh manakah kita sanggup mengharunginya.? 

sedarkah anda kadang-kadang ucapan 'putus' itu terucap secara tidak sengaja oleh pasangan anda tetapi minda kita berfikir bahawa pasangan anda benar-benar memaksudkan perkataan itu.. Sesetengah orang akan mengambil keputusan dalam keadaan yang kurang stabil kerana terlalu ikutkan emosi mereka.. berkemungkinan mereka tidak dapat mengawal emosi saat anda mengatakan kata-kata yang kurang enak dan mungkin sekali menyakitkan.. 

Tetapi ada juga pasangan kita ucapkan perkataan itu ketika waras dan sedar serta tidak mengikut emosi.. Mengapa ? Banyak faktor yang menyebabkan pasangan kita ambil keputusan sebegitu kerana mungkin dia tak suka atau tidak mencintai anda lagi..Maka,,ada sahaja perkara yang tidak kena pada matanya..

Persoalannya,,ada apa dengan cinta? 
Ada pendapat yang mengatakan cinta itu sememangnya indah dan rugi bagi orang yang tidak mengalami cinta..Tetapi ada juga pendapat mengatakan yang cinta itu menyakitkan.. Single is better.. 

Bagaimana pula cara-cara untuk melupakan seseorang yang pernah kita cintai?
Bak kata ayat nieyh..

sesaat untuk mengenali,,
seminit untuk menyukai,,
sejam untuk menyayangi,,
sehari untuk mencintai,,
tapi...
selamanya untuk melupai...

Pendapat korang??

 
Suka entry nie? like jelah..

14 comments:

harris haiqal said...

saya bagi 5 bintang la...ayat nyee memang menusuk ke jiwa....bagi saya ayat ni sudah memang sedap.. :)IKHLAS DARI HATI

Fahz said...

wow...sal cinta ea..cinta.1 ayat yang sukar diungkap dengan kata2..ada cinta sejati,ada juga cinta palsu.kena berhati2 dengan cinta.pesan fahz,jgn terlalu taksub dgn cinta..biar sederhana menjiwainya.

aretin said...

fahz : suka pendapat sys....thnx...

Q!eya_NoTtY said...

i like your entry...
sal cnta???hmm mmg ya mykitkn...tmbh2 law lky 2 prmenkn prasn kte..cam sy..dh byk kly dskty n dpermenkn..lstly,sy dh mls nk amik taw..pa2 pn tgu lps spm l bwu pkiq..huhu

aretin said...

betol-2...

Az Ika said...

sukasukasuka entry ni :D

Gadis said...

tanyer pada hati..

kalau pandai handle insyaallah boleh ..

tapi kalau diri sendiri pun belom betul lgi jgn brangan nk bercinta...

capai ape yg nak di capai dulu...

aretin said...

az ika : trimas ye...

gadis : stuju dengan pndapat sys... <3

secret said...

akak :'(
sedih ikki baca ... menangis di buatnye..

aretin said...

ikki : sedeyh ka.?

ikki said...

mengalir air mata ikki :'(

aretin said...

haha..setahu akk..entry nie xla sdeyh..

TwIstiEs*meSti Mau* said...

kena pandaila beza cinta dengan nafsu...

aretin said...

betul-2..